12 Kilit Ülke, Hedef 500 Milyar Avro

Son Güncellenme Tarihi: 9.01.2018 |

12 Kilit Ülke, Hedef 500 Milyar Avro

12 Kilit Ülke, Hedef 500 Milyar Avro
İtalya’da 2017 yılının ilk 9 aylık döneminde kaydedilen 331 milyar Avro’luk ihracatın ardından, önümüzdeki 4 yıllık dönemde ihracatın yüzde 4 oranında artarak 2020 yılında en az 490 milyar Avro hedefine ulaşması bekleniyor. İtalyan Ticaret Ajansı - Prometeia (ICE) tarafından yapılan öngörüler dikkate alınarak Il Sole 24 Ore gazetesi tarafından yapılan değerlendirmelere göre, 15 hedef ülkede hali hazırda önemli değişiklikler (özellikle de gelişmekte olan ülkelerin tüketici davranışlarında, teknolojik inovasyona öncelik veren endüstrilerdeki değişimler gibi) gözleniyor.

İtalyan ihracatçılar için güvenilir kabul edilen en önemli üç piyasa; Almanya, Fransa ve ABD olarak belirmektedir. 2017 yılının ilk 9 aylık dönemi ile bir önceki yılın aynı dönemi arasında yapılan mukayeselere göre, İspanya, Polonya, Çek Cumhuriyeti İtalyan ihracatında ön sırada yer alan diğer ülkeler. Daha riskli diğer piyasalar ise Endonezya, Meksika ve Gana.

Dış Ticaret Sigortacılık Enstitüsü (SACE) tarafından yapılan değerlendirmelerde, gelecek vaadeden ülkeler arasında Hindistan, Güney Afrika, Katar ve Peru gösteriliyor.

Hükümet ile İtalyan Dış Ticaret Ajansı (ICE) işbirliği ilegerçekleştirilecek olan 2018 yurt dışı misyonları için belirlenen hedef ülkeler ise Brezilya, Japonya, Fas, Tunus ve Kenya.

2018-2020 yıllarını kapsayan dönemde kamu eliyle gerçekleştirilecek “made in Italy” tanıtım faaliyetlerinin toplam değerinin 230 milyon Avro’yu aşması bekleniyor.

Örneğin, teknolojik ürünlerde İtalya dünya piyasalarında iyi bir konuma sahip olmakla birlikte, Asya piyasasında daha fazla genişletebileceği bir alan mevcut. Bununla birlikte, İtalya, yakın komşuları olan Almanya ve Polonya’da teknoloji ürünleri alanda yerini daha da sağlamlaştırırken, Endonezya, Vietnam ve Çin gibi ülkelerde yeni üretim alanları geliştirmeye devam ediyor.

Yatırım malları ve ara mal üreticileri için yüksek kalite teknolojiye sahip yeni sanayilerin ihtiyaçlarının karşılanmasında, sınır ötesi piyasalar önemli bir fırsat teşkil ediyor.

Tüketim malları piyasası için ise durum biraz daha farklılık oluyor. Bu alanda İtalya geleneksel piyasalarda yüksek ihracat kotalarına sahip olmayı sürdürmesine rağmen, hızlı nüfus artışı sebebiyle yüksek potansiyele sahip ve e-ticaret eğilimi yüksek dinamik piyasalarda (Çin, Endonezya, Vietnam, Filipinler, Malezya ve Meksika gibi) İtalya’nın kotası hala potansiyelinin altında kalmaya devam ediyor.

Kaynak: Ekonomi Bakanlığı
Etiketler
Yorumlar
İlk Yorumu Siz Yapın
Yorumunuz
Diğer Gümrük Haberler