Dünya’nın Dijital Ekonomik Pazar Pastasından Büyük Pay Alan Ülkeler

Son Güncellenme Tarihi: 11.09.2019 |

Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Dairesi (UNCTAD) dünyadaki dijital ekonomiyi değerlendiren ilk raporu ‘Digital Economy Report 2019’u yayınladı.

Dünya’nın Dijital Ekonomik Pazar Pastasından Büyük Pay Alan Ülkeler
Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Dairesi (UNCTAD) dünyadaki dijital ekonomiyi değerlendiren ilk raporu ‘Digital Economy Report 2019’u yayınladı.

Yayınlanan raporda ekonomideki farklılık ve gelişmeler ele alınarak dijital ekonomide en büyük paya sahip ABD ve Çin ülkeleri ile yedi dev dijital platformun bu pazarın üçte ikisine hakim olduğu belirtildi.

Dijitalden Elde Edilen Gelirde Artış

Latin Amerika ve Afrika ülkeleri dijital alanda çok geride kalırken ABD ile Çin dijital ekonomik pazarda büyük bir çoğunluğa sahip ülkeler olarak yer aldı.

Küresel dijital harcamaların yaklaşık yüzde 50’si Çin ve ABD ülkelerine gidiyor. Dijital patentlerin yüzde 70’i ise yine ABD ve Çin’e ait.
   
Dünyanın en büyük yedi dijital platform şirketi ABD ile Çin’e aitken bulut teknolojisi pazarının yüzde 75’i ABD ve Çin ülkelerine ait.

Küresel dijital ekonominin üçte ikisine hakim olan yedi büyük marka arasında ABD’li Microsoft, Apple, Amazon, Google, Facebook ve Çinli Tencent ile Alibaba yer alıyor.

Ekonomide ABD-Çin Damgası 

Google, arama motorları pazarının yüzde 90’ına hakim olurken Tencent firması, WeChat ile Ali Baba’da mobil ödeme sağlayıcısı Alipay ile Çin’deki pazarın tamamına sahip.

Facebook, sosyal medya alanında ülkelerin yüzde doksanında bir numarada yer alıyor.

Amerikanın Sesi
Yorumlar
İlk Yorumu Siz Yapın
Yorumunuz
Diğer Dış Ticaret Haberleri