Gıda Ürünlerinde Blokzincir

Son Güncellenme Tarihi: 19.02.2020 |

Tüketiciler satın aldıkları ürünler hakkında daha fazla bilgi talep ettikçe, üreticiler bu talebi karşılamak için blokzincir teknolojisine yönleniyor.

 Gıda Ürünlerinde Blokzincir
Tüketiciler satın aldıkları ürünler hakkında daha fazla bilgi talep ettikçe, üreticiler bu talebi karşılamak için blokzincir teknolojisine yönleniyor.


Tüketiciler için gıdaların izlenebilirliği, şeffaflığının önemi, üreticiler için bir baskı unsuru oluyor. Bu durum Gıda üreticileri, Perakendeciler ve Çiftçileri blokzincir uygulamasını kullanmaya zorunlu hale getiriyor.

Son yıllarda teknolojinin gelişimiyle birlikte blok zincir uygulamaları müşteriyle satıcı arasında şeffaflığa dayalı bir güven ortamı oluşturuyor.
Blokzincir uygulamalarından en bilineni IBM’in Food Trust sistemi. IBM blokzincir lideri Jessica Douglas, artık tüketicilerin satın alma yaklaşımlarında ciddi değişiklikler olduğunu söylüyor. Douglas; IBM’in Ulusal perakende federasyonuyla birlikte yaptığı son anket çalışmasında 19.000 bin kişinin taleplerine dikkat çekiyor. Ankete göre beş tüketiciden dördü şirketlerin, sertifikalar gibi ürün orijinallik garantisi vermesinin önemli olduğunu düşünüyor. Ankete katılan kişilerin %37 ‘si şeffaflık ve izlenebilirlik için ek ücret ödeyebileceğini belirtiyor.


Günümüzde blokzincir kullanan firmalardan olan Carrefour, tüketicilerin ürünleri almadan önce hasat veya paketleme zamanı gibi bilgilere erişimini kolaylaştırıyor. Böylece tüketici alacağı ürün hakkında daha fazla bilgiye ve hangi üründen kaçınmalı sorusuna cevap bulmuş oluyor.
Yorumlar
İlk Yorumu Siz Yapın
Yorumunuz
Diğer Gümrük Haberler