İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Hakkında

Son Güncellenme Tarihi: 13.02.2018 |

İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Hakkında

İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Hakkında
Ekonomi İthalat Genel Müdürlüğünce verilen ithal izinleri, ithal lisansları ve gözetim belgeleri hâlihazırda başvuru sahiplerinin yazılı başvurusu üzerine elektronik ortamda düzenlenerek gümrüklere Tek Pencere Sistemi (TPS) üzerinden iletiliyor. 

27/12/2017 tarihli ve 30283 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat: 2017/3)” ile firmalar tarafından söz konusu belgeler için kağıt ortamında yapılan başvuruların da elektronik ortama alınmasıyla sürecin hızlandırılması ve kolaylaştırılması amacıyla tebliğ yayımlanmıştı.

 Söz konusu Tebliğ ile, Genel Müdürlüğe yapılan belge başvurularının, 1/1/2018 tarihinden itibaren, firmalar tarafından Noter kanalıyla yetkilendirilmiş şahıslar aracılığıyla elektronik imza kullanılarak yapılmaya başlanacağı, 1/4/2018 tarihinden itibaren ise yalnızca elektronik imza ile yapılan başvuruların kabul edileceği, kullanıcıların yetkilendirilmesine dair usul ve esasların duyurulmakta.

Söz konusu tebliğin bazı maddelerinde bugünkü resmi gazete ile değişiklik yapılmış olup değişiklik cetveli ;



İlgili Mevzuat
Yorumlar
İlk Yorumu Siz Yapın
Yorumunuz
Diğer Gümrük Haberler