Son zamanlarda birçok şirket, beklenmedik krizler karşısında iş sürekliğinin devamlılığı için Bilgi Teknolojileri alt yapısında değişikliğe gitmesi gerektiğini yaşayarak tecrübe etti.
Cloud geçişi ve iş sürekliliği hakkındaki görüşlerini tespit etmek için dünya çapında 500 BT Yöneticisi ile anket yapıldı. Ankete katılan BT yöneticilerinin %93'ü mevcut COVID-19 salgınının kuruluşların Cloud geçişlerini hızlandırmasına neden olduğunu kabul etti.
Dijital dönüşüme başlarken ve buna karşılık gelen bir geçiş stratejisi planlarken tek bir doğru cevap yoktur. Her dönüşümün kendi nüansları ve benzersiz düşünceleri olacaktır. Bu, karşı karşıya olduğunuz seçeneklerin avantajlarını ve dezavantajlarını anlamak ve bir yolculuğa çıkmakta olduğunuzu anlamakla ilgilidir. Bunu başarmanın harika bir yolu, size yardımcı olacak bir Cloud geçiş partneri ile iş ortaklığı yapmaktır.
Başarılı ve avantajlı bir Cloud geçişi yapmak için;
1. Ortamınızı değerlendirin,
2. Cloud mimarinizi ve taşıma yol haritanızı planlayın,
3. Taşıma işlemlerini gerçekleştirin,
4. Etkin optimizasyon sağlayın,
5. Taşıma sırasında ve sonrasında personelinizi geçiş sonrası verimliliklerini sağlamak için destekleyin.
Cloud Geçişi; Dijital dönüşüm sürecinin ilk aşamasıdır. süreç ve teknoloji alanlarında kararlı çaba ve odaklanmış liderlik gerektirir; teknoloji yenilemesi kadar bir kültür değişimidir. Ancak hız ve verimlilikteki ödüller kesinlikle bu yolculuğa değer.
Ortamınızı Değerlendirin;
Bir taşıma stratejisine karar verirken, mevcut ortamınızı göz önüne alarak yalnızca teknik gereklilikleri değil, aynı zamanda iş hedeflerinizi (hem şimdiki hem de gelecek), kritik zaman çizelgelerini ve kendi dahili yeteneklerinizi de içeren kapsamlı bir görüş çıkarmalısınız. Bu çalışmayı yaparken farklı bir bakış açısından görüş almanızı da öneririm.
Bununla birlikte, her durumda, işinize güç katan uygulamaların ve iş yüklerinin özelliklerini dikkatlice değerlendirmek önemlidir. Gereksinimlerini, bağımlılıklarını ve mevcut ortamınızın durumunu derinlemesine anlamak için bu uygulamaları dikkatlice değerlendirmek çok önemlidir. Başlangıç noktanızı anlamak, başarılı bir uygulama geçiş stratejisi planlamak ve uygulamak için çok önemlidir.
Cloud Mimarinizi ve Taşıma Yol Haritanızı Planlayın;
Planlama, herhangi bir Cloud geçiş stratejisinin en kritik aşamasıdır. Ne kadar çok zaman harcarsanız, geçişin diğer aşamaları o kadar başarılı olur.
İlk adım öncelikle mevcut ortamınızda bulunan uygulamalar ve donanım cihazları gibi çeşitli öğeleri bağımlılıklarıyla birlikte envanterini çıkarmanız gerekir.
Envanteriniz en azından aşağıdakileri de içermelidir:
• Her bir uygulamayla ilişkili bağımlılıklar (örneğin, veritabanları, ileti aracıları ve yapılandırma depolama sistemleri). Başka bir deyişle, tam uygulama yığını.
• Uygulamalar arasındaki bağımlılıklar (örneğin sıralı iş akışları dahilinde) .
• Uygulamanızı destekleyen hizmetler (ör. Kaynak havuzları, sürekli tümleştirme (CI) araçları ve yapay veri havuzları).
• Sunucular ... sanal veya fiziksel ve mevcut işletim sistemleri.
• Tüm bilgi işlem iş yüklerinin, sanal makinelerin, hipervizörlerin vb. Kaynak kullanımı.
• Fiziksel cihazlar (örn. Ağ cihazları, güvenlik duvarları ve diğer özel donanım)
• Kullanılan işletim sistemleri ve bu sistemlerin içerisinde ki yazılımlara ait lisanlar (ör. Windows server, MS SQL Server, Ofis Uygulamaları).
Envanterinizi tamamladıktan sonra, dönüşüm yolculuğunuz için karar vermeyi ve planlamayı kolaylaştırmaya yardımcı olması için her bir uygulama yığınının özelliklerini analiz etmelisiniz.
Taşıma İşlemlerini Gerçekleştirin;
Ortamınızı değerlendirip, çıkardığınız sonuçlardan yola çıkarak belirlediğiniz Cloud mimariniz için bulunduğunuz bu aşama sürecin en kritik olduğu safhadır.
Taşıma yol haritanızda ki her bir geçiş süreci için gerçek taşıma işlemlerinden önce sanal bir taşıma işlemi yapılması, özellikle zaman yönetimi için çok kritik ön görülemeyen süreçlerin tespitine yardımcı olacaktır.
Taşıma işlemleri sürecinde bu iki kritik aşama için muhakkak iyi bir planlama yapın;
• En geniş geçiş zamanının tespit edilip planlanması,
• Geçiş aşaması sonrası canlı öncesi kullanıcı test ve kontrollerinin yapılması,
Etkin Optimizasyon Sağlayın;
Cloud Geçiş; tek seferlik bir etkinlik değildir. Geçiş Taşıma öncesi ve taşıma sürecinde öğrendiğiniz dersleri alın ve sonrasında her bir süreci Cloud avantajlarını dikkate alarak optimize etmeye devam edin.
Cloud ortamları, kullandığınız her bir uygulama ve sistemlere karşılık gelen birçok servis bünyesinde barındırmaktadır. Optimizasyon sürecinde maliyet ve iş sürekliliği anlamında doğru servisleri seçip mevcut yapılar ile değiştirmek Cloud’un gerçek avantajlarının ortaya çıkmasına neden olacaktır.
Etkili bir bulut stratejisi planlamak için altyapınızda birleşik görünürlük gerekir. Taşıma öncesinde, sırasında ve sonrasında bu görünürlüğü sağlayabilecek bir izleme aracını benimsemek, taşıma işleminizi başarıya ulaştırır. Etkili bir bulut geçiş stratejisinin nasıl oluşturulacağı hakkında daha fazla bilgi için www.ofis.cloud iletişime geçebilirsiniz.
Sağlıklı günler dileklerimle.
Özgür GÜNYEL