Türkiye'nin Eline Altın Bir Fırsat Geçti, İhracat Lideri Olabilir

Son Güncellenme Tarihi: 14.06.2019 |

Dünyada kullanımı giderek yaygınlaşan elektrikli bisikletin ihracatında yaşanan gelişmeler gözleri Türkiye’nin nu konuda ihracat üssü olmasına çevirdi.

Türkiye'nin Eline Altın Bir Fırsat Geçti, İhracat Lideri Olabilir
Dünyada kullanımı giderek yaygınlaşan elektrikli bisikletin ihracatında yaşanan gelişmeler gözleri Türkiye’nin nu konuda ihracat üssü olmasına çevirdi.


Bilindiği üzere elektrikli bisiklet ihracatında dünyanın en büyük pazarlarından birisi Çin. Özellikle Avrupa Birliği ülkelerinde yıllar içerisinde milyonlara varan elektrikli bisiklet satışı Çin pazarının daha da büyümesine sebep oldu. Öyle ki 2019 yılında Çin’in Avrupa Birliği ülkelerine yaklaşık 1 milyon e-bisiklet ihraç etmesi bekleniyordu.

Çin'den İthal Edilecek Ürünlere Anti Damping Vergi
Ancak AB’de 18 Ocak tarihi itibar ile alınan karar ile Çin’den ithal edilecek olan elektrikli bisikletlere anti damping vergisi uygulayacak. Vergi oranı firmalara göre değişiklik gösterecek olsa genelde yüzde 33,4’lük bir oran söz konusu.



Uygulanacak anti damping vergisi kararı sonrası Avrupa Birliği ithalat pazarında boşalacak olan yerin Türkiye tarafından doldurulması söz konusu. Şu anda AB sınırları içerisinde 12 milyon elektrikli bisikletin kullanımda olduğu düşünülüyor ve bu rakamın 2030 yılında 62 milyon elektrikli bisiklete çıkması öngörülüyor.


Türkiye Bu Alanda En Büyük İhracatçı Olabilir
Bu oranlar dikkate alındığında Türkiye’nin bu pazardan elde edeceği katma değer ihracat hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol üstlenecek.

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Gümrük Müşaviri Kenan GÜLER, “Bisiklet sektörü Türkiye’de henüz emekleme aşamasında, dolayısıyla yerel üreticilerimizin bu büyük pazardan pay alabilmeleri için kamu tarafından destek görmesi şart görünüyor . Hali hazırdaki genel desteklerin, belki de pozitif ayrımcılık yoluyla bisiklet üreticilerimize daha da artırılarak sağlanması, önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye’yi bisiklet sektöründe AB’ye yönelik bir ihracat üssü haline getirebilir.



Türkiye’nin, AB’nin ana e-bisiklet ihracatçısı konumuna gelmesiyle daha sonra bu sektörde faaliyet gösteren birçok dünya devi yedek parça tedarikçisi ve lastik üreticisinin de Türkiye’ye üretim üstü kurmasının kaçınılmaz olacağı kanaatindeyim. Şu an ancak 50 milyon euroya yaklaşmakta olan bisiklet ihracatımızın, yakın gelecekte bu fırsatla birlikte milyar eurolara çıkmaması için bir neden yok. Takip eden süreçte dış yatırımcıların yani ana tedarikçilerin ülkemize yatırım yapmasıyla bu ihracat rakamının mevcut pazar verileri değerlendirildiğinde 10 yıl sonunda yıllık 5 milyar euroya çıkması hayal değil. Kamunun desteğinin yanı sıra tüm paydaşların üzerlerine düşen yükümlülükleri yerine getirmesi bu hedef için yeterli olacak.” İfadelerini kullandı.
Yorumlar
İlk Yorumu Siz Yapın
Yorumunuz
Diğer İhracat Haberleri